Страницы

ЧАШКА КОФЕ З ПСИХОЛОГОМ



Нейробіка в школі: 7 ефективних вправ для активації дитячого мозку за 1 хвилину 




мозок



6 порад про те, як організувати свій час та підвищити власну продуктивність.


Декілька корисних порад, які допоможуть сконцентруватись, правильно розподілити час та зробити робочий день більш продуктивним. та зробити робочий день більш продуктивним.
Щасливий той, хто має вдосталь енергії протягом робочого дня, тижня чи місяця. Але далеко не кожен може цим похизуватися! Якщо ви відчуваєте, що ваша продуктивність могла б бути вищою, а час, який ви витрачаєте на виконання низки завдань, – меншим, то вам стануть у пригоді ці поради!
Боріться з ентропією
Ентропія – це ступінь невпорядкованості! А наш мозок влаштований так, що потребує структурування будь-якої інформації. Адже більше безладу – більше стресу. Тому, щоб забезпечити собі дійсно продуктивний день, витратьте напередодні ввечері кілька хвилин на те, щоб спланувати, що саме ви будете робити й у який час, і запишіть у блокнот.
Якщо наступного дня вам необхідно буде вирішити складне завдання, до якого ви не знаєте як підступитися, розділіть його виконання на певні маленькі етапи, кожен з яких для вас не буде складним. Як то кажуть, «з'їжте свого слона по шматочках»!   
Практикуйте прийом Pomodoro
Дисциплінуйте себе, намагайтесь чітко слідувати обраному графіку та контролювати час, який ви витрачаєте на вирішення поставлених завдань. Це допоможе позбутися прокрастинації.
Використовуйте прийом Pomodoro, який найкраще використати при підготовці до уроків, написанні звітів чи перевірці зошитів:
Розділіть весь об'єм роботи на кілька відрізків часу, які умовно називаються «помідорами». Один «помідор» триває 30 хвилин, 25 з яких мають бути виділені на активну роботу, а 5 – на відпочинок. Після чотирьох відрізків зробіть більш тривалу перерву на 15–30 хвилин. Відстежувати час можна як за допомогою звичайного таймера, так і за допомогою спеціальних додатків чи програм.
 
«Ковтніть жабку»
Цей вислів належить Марку Твену. Під «жабкою» мається на увазі щось неприємне, що неодмінно потрібно зробити, однак виконання цієї справи з певних причин відкладається на «потім». Своя «жабка» є у кожного – неприємна розмова, нудна справа тощо.
Тож не відкладайте, перш за все зробіть саме те, що менш за все хочеться. Таким чином ви не будете повертатися подумки до того, що щось неприємне ще чекає на вас попереду! Зробіть одразу – і ви відчуєте полегшення, наче гора з плеч впала! Це один з найпростіших прийомів тайм-менеджменту.
Пам'ятайте про Принцип Парето
Все просто: 20% зусиль дають 80% результатів, 20% вкладених коштів приносять 80% віддачі; 80% наслідків виникають з 20% причин. І навпаки – подальші 80% зусиль дають лише 20% результату. Принцип 80 на 20 стверджує, що диспропорція є невід'ємною властивістю співвідношення між причинами і результатами, що вкладаються і отримуються в результаті.
 
Пам'ятайте про це, і не намагайтесь доводити все до стану ідеалу, очікуючи, що результати будуть пропорційні зусиллям.
Дотримуйтесь «Правила двох хвилин»
Один із засновників впливового журналу Forbes Стів Оленскі радить дотримуватися простого правила, сенс якого полягає ось у чому: якщо ви розумієте, що для виконання певної дії чи завдання вам знадобиться 2 хвилини або менше, зробіть це негайно! Така робота не забере багато часу, однак це дозволить позбутися відчуття, що у вас «висить» ще багато різних справ!
Тренуйте увагу за допомогою спеціальних вправ
Нейропсихолог Аміши Джа з Університету Маямі провела дослідження, в ході якого було виявлено, що лише 50% нашої уваги ми фокусуємо на конкретних речах, а решта – розсіяна. Це впливає на здатність концентруватися та загальну продуктивність. Щоб напрацювати навичку фокусуватися лише на одному конкретному об'єкті, Аміши Джа пропонує вправи, сенс яких полягає у зосередженні на тому, що пов'язано з власним відчуттєвим досвідом.
Якщо приділяти заняттям не менше 15 хвилин на день, результатів можна досягти вже за місяць.
Вправа «Сканування тіла»
Наша увага, мов світло ліхтарика, – мінлива, але її можна спрямовувати. «Сканування тіла» – це ніби пропускання світла через своє тіло. Спочатку  зосередьте увагу на пальцях ніг і прислухайтесь, що ви відчуваєте: здавленість, поколювання, тепло, холод? Потім уявіть маленьку кульку світла поряд. Далі перенесіть свою увагу від ніг до окремих внутрішніх органів, уявіть, як ви повільно пропускайте світло ліхтаря через все своє тіло.
Після того, як ви досягли стану зосередженої уваги і вже можете утримувати увагу на якомусь певному об'єкті або наборі почуттів, переходьте до відкритого спостереження.
Вправа «Вдумлива прогулянка»
Під час прогулянки сконцентруйтесь на своїх відчуттях: як торкаються ноги землі, які звуки вас оточують, як реагує ваша шкіра на легкий вітерець тощо.
Дихальна вправа
Сядьте зручніше та спрамуйте свою увагу на відчуття, які пов'язані з диханням – як піднімається та опускається живіт при вдиху/видиху, як свіже повітря вдихається ніздрями тощо. Якщо відчуваєте, що ваша увага розсіюється, повертайте свої думки у потрібне русло. 
Вправа «Відкрите спостереження»
Ця вправа допоможе вам навчитися звертати увагу на те, що відбувається навколо вас, не прив'язуючись до цього. Сенс тренування полягає в тому, щоб сконцентрувати увагу на конкретному об’єкті, але не думати про нього, а просто спостеріга.
Щоб виконати цю вправу, сядьте зручно та спробуйте розпізнати, не зупиняючи їх, будь-які відчуття, думки або емоції, що виникають.


Уміння концентруватися та розподіляти свій час – навички, які можна з легкістю напрацювати протягом певного часу! Не відкладайте на «потім», утілюйте в життя прийоми, які дійсно працюють!


Як запобігти булінгу?
Аналіз причин агресивної поведінки у суспільстві; поради, ігри та вправи для розвитку емпатії, які можна використати, щоб запобігти проявам агресії та цькування.
Насміхатися, демонструвати свою зверхність, ігнорувати, принижувати... Погодьтесь, таке ставлення як у дитячо-підлітковому, так і в дорослому товаристві, на жаль, не рідкість.
Булінг і мобінг – поняття, які позначають психологічне насильство серед підлітків чи дорослих, – є не тільки у всіх на вустах. З проявами такого ставлення, ймовірно, стикався кожен. Що є причинами виникнення агресивної поведінки, чому це настільки поширено?
Останнім часом багато говорять про те, як подолати булінг у сучасній школі. А чи існують способи попередження цього явища, які дозволять викорінити першопричину, а не боротися із наслідками?
Що змушує людину стати агресором і кривдником?
Чому людина проявляє байдужість до оточуючуих? Чому демонструє нетерпимість і агресію? Ці емоції не існують відокремлено, вони обов'язково обумовлені певними причинами.
Швидше за все, більшість пам'ятає класичний малюнок з підручника біології про чоловіка і капелюх. І пояснення – реакція залежить від темпераменту людини.
Візуалізація типів темпераменту
Однак не тільки. Чи звертали ви увагу на те, як на одну і ту ж ситуацію реагує людина, перебуваючи в різних емоційних станах? А чи бачили ви тих, хто, відчуваючи себе задоволеним чи щасливим, кривдив би інших? Ймовірно, ні!
Тож поведінка кривдника обумовлена певними психологічними причинами. Наприклад:  
негативний досвід – доводилося бути жертвою цькування, тому пережитий страх, відчуття беззахисності не дозволяє особистості бути собою, а вимагає наслідування певного обраного «безпечного» образу;
непорозуміння з іншими – з певних причин не вдається знайти спільну мову з оточуючими, а демонстративна поведінка – це виклик або спосіб привернути до себе додаткову увагу всіма можливими способами;
власні комплекси – низька самооцінка через несприйняття власної зовнішності чи заздрощі до інших через недооцінку своїх умінь тощо.
Отже, щоб викорінити прояви агресії один до одного як у дорослому, так і дитячо-підлітковому середовищі, потрібно навчитися, перш за все, розуміти емоції інших, ставити себе на їхнє місце із запитанням: «А що він/вона відчуває зараз?». Це вміння називають емпатією.
Скрайбінг «Революція людських відносин | Емпатія» (перегляд можливий із субтитрами будь-якою зручною для вас мовою)
Що таке емпатія і чому це важливо
Емпатія (з грец. empathia – співпереживання) – це здатність розуміти та відчувати емоційні стани іншої людини, бачити світ «її очима» і скеровувати власну поведінку відповідно до цього.
Мультфільм «Емпатія» (перегляд можливий із субтитрами будь-якою зручною для вас мовою)
Чому це важливо? Незалежно від характеру та уподобань, кожен прагне відчувати свою приналежність до чогось більшого, ніж він є сам – до певної групи чи спільноти, яку щось єднає. Відповідно, кожен потребує розуміння та підтримки інших.
Пам'ятаєте фільм режисера Станіслава Ростоцького «Доживемо до понеділка»? Одна з ключових фраз із фільму: «Щастя  – це коли тебе розуміють!». Тому в глобальному сенсі можна говорити про те, що, розвиваючи емпатію у своїх учнів, ми допомагаємо їм навчитися швидко знаходити спільну мову з оточуючими. А там, де панує порозуміння і взаємоповага, немає місця цькуванню!
Вправи та ігри для розвитку емпатії
Як стверджують результати досліджень, 98% людей мають вроджені задатки до емпатії. Тому ці здібності можна розвивати. Пропонуємо кілька цікавих творчих вправ та ігор.
Вправа «Що  трапилось з  героєм?»
Принцип виконання: Перегляньте разом з учнями світлини людей, які переживають певні емоції, та обговоріть, що могло їх викликати, поставивши запитання, наприклад: «Як  ви думаєте, що відчуває в цей момент людина, яка зображена на світлині?», «Про що «говорить» обличчя та пози персонажа (його руки, плечі, вираз обличчя тощо)».
Запропонуйте школярам  скласти розповідь про  події, що викликали зображену ситуацію.
Емпатія = співпереживання
Вправа «Як вчинити»
Заздалегідь підготуйте декілька сюжетних зображень конфліктного змісту. Наприклад:
Усі  навколо працюють, а одна дитина сидить без діла.
Діти  граються, а одна дитина стоїть осторонь з похмурим обличчям.
Хтось плаче, а поряд однолітки сміються.
Принцип виконання: Розкладіть картки на столі зображенням униз. Запропонуйте учням узяти будь-яку картку навмання, описати подію, яку відтворено на малюнку, та запропонувати свій вихід із конфліктної ситуації.
Така вправа вчить школярів бути більш спостережливими, уважними та піклуватись про інших.
Вправа «Знайди причину»
Принцип виконання: Під час класної години перегляньте з учнями фільм або мультфільм, персонажі якого конфліктують або кривдять одне одного,  запропонуйте разом поміркувати та обговорити, чому таке відбувається.
Для школярів молодших класів можна використати історію однієї з казок, наприклад, «Попелюшка». Після перегляду організуйте обговорення, запропонуйте школярам разом висловити свої припущення, чому саме зведені сестри знущаються над Попелюшкою.
Вправа-гра «Уяви себе на місці...»
Для цієї ігрової вправи знадобляться картки з назвами явищ природи і різноманітних предметів. Наприклад: веселка, промінь, бур'ян, стіл, річка тощо.
Картки роздаються у довільному порядку. Головна умова – ніхто в групі не повинен бачити, кому які картки дісталися.
Принцип виконання: Завдання кожного учасника – вигадати невеличку емоційну розповідь від імені предмета (явища), передавши найбільш точно певні особливості, притаманні явищу чи предмету, не називаючи його. Інші учасники повинні відгадати, про що саме йдеться.
Формат розповіді може бути таким: «Я сумний (щасливий), коли …», «Я відчуваю особливе натхнення тоді...».
Переможець гри – той, кому вдасться найбільш точно і водночас завуальовано розповісти про свого персонажа.
Цю вправу краще проводити зі старшокласниками. Вона розвиває творче мислення, дозволяє учням «вживатися» в ролі інших та навчитися аналізувати різні емоційні стани.
Гра «Відгадай емоцію»
Перш ніж проводити цю гру, необхідно підготувати маленькі шматочки аркушів, де попередньо написати назву емоцій, які треба буде відтворити окремим гравцям.
Хід гри: Обирається ведучий, він виходить із кабінету. У цей час учитель пропонує учням обрати будь-який аркушик з емоцією, яку в подальшому доведеться зобразити жестами і мімікою.  
Після того, як ведучий повертається до кабінету, всі приймають пози і вираз обличчя у відповідності з обраним кожним членом групи емоційним станом. Ведучий має відгадати, яку саме емоцію виражає кожен з гравців. Той, чию пантоніму не відгадали, стає ведучим.


Навчіть своїх учнів дивитися на світ очима інших! Це допоможе їм швидко знаходити спільну мову з оточуючими, цінувати спілкування та відчувати себе щасливішими!



                          
10 практических способов самомотивации:
-оставьте в стороне всё лишнее;
-ведите «Журнал успеха»;
-работайте в подходящей для этого обстановке;
-ставьте чёткие цели;
-используйте мотивирующие материалы;
-выполняйте разные задачи;
-радуйтесь поражениям;
-общайтесь с лучшими;
-поймите, что страх – это нормально;
-развивайте свой внутренний мир.
     И напоследок ещё одна действенная рекомендация: всегда помните о том, время имеет свойство уходить и жизнь проходит. И именно от вас зависит то, как вы её проживёте: останетесь ли вы в числе тех, кто не сумел взрастить себя сам, пустив всю жизнь на самотёк, забыв о своих целях и предав свои мечты, или же возьмёте себя в руки, сделаете себя таким, каким вы хотите и сумеете достичь того, чего желаете больше всего на свете! Подумайте о том, что у вас всегда будет возможность опустить руки и голову, заплакать и стать рабом обстоятельств. Но только сегодня и только сейчас вы можете принять решение стать победителем – победителем над своими страхами, своей неуверенностью, своими вредными привычками и, в конченом счёте, над самим собой!
Дізнатися більше: https://4brain.ru/blog/10-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%85-%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B2-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D1%86%D0%B8/

Вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії
  Ці вправи розвивають міжпівкульні зв’язки, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання і письма.
  Вправи необхідно виконувати щодня, виділивши 20-25 хвилин на день для них. Вони стануть в пригоді для маленьких перерв в ході заняття, або для налаштування на роботу перед заняттям, або просто як гра у вільну хвилинку.
  Вправи рекомендують поступово ускладнювати:
прискорювати темп;
виконувати з легко прикушеним язиком і заплющеними очима (вимкнення мовного і зорового контролю);
підключати рухи очей і язика до рухів рук;
підключати дихальні вправи і метод візуалізації.
“Вушка”
Ціль: Енергетизація мозку.
Розправляти і розтягувати зовнішній край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої частини до мочки вуха (п’ять разів). Помасажувати вушну раковину.

Ліхтарики
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії (мозолистого тіла), довільності і самоконтролю.
Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)

Дзеркальне малювання
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролюНа аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.
Малюнки для дзеркального малювання двома руками
Кільце
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.
“Кулак – ребро – долоня”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.
Вухоніс
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».
“Перехресні рухи”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.
“Горизонтальна вісімка”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.









   Дивовижні вправи, які підвищують здібності дитини та позитивно впливають на її емоційний стан. Автори цих вправ – американські психологи Пол Денісон та Гейл Денісон.
  Я познайомлю вас с деякими вправами, а також з додатковими практиками, які подобаються дітям і є надзвичайно корисними для них. Зазначу, що вправи денісонів підходять і для дітей з інвалідністю та особливими освітніми потребами.
   Послідовність вправ можна змінювати і додавати нові.
Я запропоную вам декілька комбінацій вправ.
Вправи, які краще виконувати на початку занять, тривалістю 30-40 секунд кожна.
Така послідовність вправ впливає на розвиток мотивації до навчання, підготовлює розум та тіло до сприйняття нової інформації.
Перед вправами рекомендується випити води, адже вода дає енергію.
Далі необхідно виконати такі вправи:
1. «Масаж вушок» – сприяє пробудженню, активує в організмі всі життєво важливі процеси.
2. «Точки мозку» – сприяє ясності мислення.
3. «Перехресні кроки» – активує нервову систему.
4. «Вухо-ніс» – активує нові контакти між клітинами мозку.
5. «Скроневі простукування» – допомагає мозку налаштуватись на процес навчання.
6. «Гачки» – налаштовує на позитив.
7. «Слон» – сприяє концентрації уваги.
8. «Плескання» - поліпшує когнітивні та моторні функції, знімає напругу та підвищує настрій.
Вправи, які краще виконувати після уроків або на перервах, тривалістю 30-40 секунд кожна.
  1. «Точки позитиву» – заспокоює, знімає стрес.
  2. «Метелик» – знімає напругу в спині, сприяє загальному розслабленню.
  3. «Пташка» – знімає напругу в м’язах плечового пояса та зміцнює їх.
   4. «Лобно-потилична корекція» – нейтралізує стресовий стан та емоційну напругу.
   5. «Гачки» – швидко відновлює психо-емоційну рівновагу.
   6. «Масаж  пальців» – знімає фізичну та розумову напругу.
   7. «Погони» – розслаблює втомлені м’язи плеч.
   8.  «Плескання» – знімає напругу та підвищує настрій, поліпшує когнітивні та моторні функції.


 
6 способов избавления от обид
1 способ: Обиду нужно выплакать. 
2 способ: "Подушка для битья". Это подушка, на которой не спится. Она предназначена  для того, чтобы ее бить. Бить так, как бы вы хотели избить вашего обидчика. Высказав при этом все, что накопилось в его адрес, выплеснув весь тот негатив, который застрял в вас и разъедает изнутри.  Помните - невозможно простить, сохраняя негатив, испытываемый вами! 
3 способ:  Проговаривание на воду. Встаньте под душ и расскажите свою историю, представляя, как вода смывает с вас всю обиду и весь негатив. Представьте обиду, как черную субстанцию, покрывшую вас и посмотрите, как она смоется и вы выйдете из душа полностью обновленным человеком. Если принимать душ нет времени, а обида разъедает вас, можно открыть кран и - дело сделано.
4 способ:  Крик. Если обида уже превратилась в злость, пойдите в безлюдное место (идеально на берег реки) и прокричите эту злость. Ругайтесь всеми самыми неприличными словами, которые придут на ум. Ничего не контролируя и не сдерживая. Если возможности оказаться в безлюдном месте нет, можно прокричать свою обиду в барабан стиральной машины)) На самом деле, очень продуктивно работает! Проверено. Барабан заглушает звуки и ваши крики не услышат соседи. 
5 способ: Любимая мной техника письма. Берете лист бумаги. Садитесь и пишете только от руки! Никаких компьютеров и планшетов. Рукописный текст, это то, что поможет вашему мозгу переработать негативный опыт. Писать лучше вечером. Начать важно с числа, месяца и года. Указать время. Дать название своему состоянию. И прописать все, что тревожит вашу душу. Все, что не дает покоя. Писать лучше столько, пока не почувствуете, что все, достаточно. В конце лучше поблагодарить ситуацию за все хорошее, что она принесла в вашу жизнь (ведь хорошее есть, правда?). Кладете листок под подушку и ложитесь спать.
А утром (оно, как известно, вечера мудренее) перечитываете все, что написали. Могут быть очень неприятные ощущения, потерпите, это нормально.
Затем сжигаете листок, следя, как он сгорает, как сворачивается бумага, как тают строчки в огне. Так сгорает ваша боль и обида. 
6 способ: Он самый эффективный, экологичный и работает на 100%. Это осознанное восприятие. 
Почувствуйте, где в теле находится ваша обида. Как тело реагирует, когда вы думаете о ней. На что она похожа.
Есть ли у нее
- форма?
- цвет?
- размер?
Какой она консистенции? Температуры? Холодная или горячая?
 Мысленно произнесите: "Я тебя вижу, я знаю о тебе". Представьте, что она вышла из вашего тела, каким-то удобным для вас способом. И спросите ее: "Чему ты пришла меня научить?". 
Ответ может быть просто невероятным и ошеломляющим!
Поблагодарите ее и попрощайтесь (отпустите) с ней.
Не храните обиды, они не дают вам развиваться.
Елена Константиновна Близнюк
https://www.b17.ru/article/obida1234/
ttps://www.b17.ru/article/obida1234/?fbclid=IwAR1MG6lFBT9N-VFiGrbB-7tGMABPs4dHqGO94c7OvkNZFofiNmLZythqQZ8

Хорошо дает избавление от негатива( обиды /зажимы) "кривляние" в зеркало: садитесь перед зеркалом и начинаете строить всякие гримасы .В процессе у вас неосознанно будет выходить агрессия на обидчика .То,что вы не могли сказать и продемонстрировать обидчику ,выйдет из вас перед зеркалом. Обычно наступает физическое облегчение, снимаются зажимы в теле/лице.

Синдром эмоционального выгорания.
    С синдромом эмоционального выгорания сталкиваются рано или поздно практически все. В зоне риска жители больших городов, руководители, менеджеры, люди работающие в образовании и социальной сфере.
  Эмоциональное выгорание – это реакция организма на длительное воздействие профессиональных стрессов, проявляющаяся в умственном, физическом и психоэмоциональном истощении.   
Как быть?
    Нужно волевое решение и готовность человека работать с собой по 4 направлениям.  
Смена установок и приоритетов в жизни:
Установки
   Вместо старых «я должен все успеть», «я должен быть лучше всех» нужно создать новые, например:
Я, мое тело, мой ум, мой эмоции – самый важный ресурс.
Хорошим для всех не будешь.
Планирование
   Ввести в привычку вносить в календарь не только рабочие задачи, но и время отдыха, как приоритетное направление.
Анализ деятельности
   Необходимо пересмотреть то, на что вы тратите свое время и добавить в вашу жизнь новое хобби, убрав ненужную активность.  
2. Замедление (часто насильно) темпа жизни:
Правило 15 минут в день на себя
   Выделите 15 минут в день - время, которое вы должны посвятить самому себе. Чтение книг, прогулка, кофе в кафе, любое занятие которое будет только для вас и на котором вы (сначала с усилием воли) не будете думать о делах.
Обязательный выходной 1 раз в неделю.
   Выходной – это не тот день, когда я еду закупать продукты в супермаркете, не тот день, когда я собираю мебель – выходной – это выходной. День, когда вы делаете только то, что хочется именно вам. Если у вас есть семья, то обозначьте этот общий день и договоритесь, что вы всей семьей будете делать в этот день, а что нет.
 Планируемый отпуск 2 раза в год
  Отпуск должен проходить со сменой обстановки, желательно в тихом и спокойном месте без ноутбука, с минимум контактов по рабочим вопросам.
3. Физическая активность и сон
Режим дня
   Без восстановления режима дня преодолеть синдром выгорания практически невозможно. Сон не менее 7-ми часов в сутки, а желательно 8-9 часов.
Физическая нагрузка
  Минимум 1-2 раза спортзал или прогулка на открытом воздухе длительностью не менее одного часа. 2-3 раза в день небольшие разминки по 5-10 минут на рабочем месте.  
4. Получение поддержки
   Вас будет тянуть назад, в привычный формат поведения. Качественное изменение жизни потребует от 3 до 9 месяцев. Выгорая, человек замыкается и сокращает общение до минимума. Это нормальная реакция – организму важно сохранить минимум энергии, который есть. Но нужно пересилить себя и рассказать тем, кому вы доверяете о вашем состоянии. Даже сам факт разговора может принести пользу.  
 
Треугольник созависимых отношений Карпмана.  

  Это психологическая игра, которая с одной стороны, избавляет нас от ощущения незамеченности, страха и беспомощности, с другой - связывает прочными созависимыми узами, ограничивая свободу и личностную реализацию.
  Особенность треугольника в том, что в нем часто живут биологически взрослые люди. Иногда, он отбирает столько энергии, что по сути, люди живут ради того, чтобы играть в эту игру.
  Любопытно то, что роли меняются. Как в цирке, когда львы ходят с тумбочки на тумбочку. Побыв, допустим, агрессором, человек испытывает вину и идет «спасать» жертву. Побыв спасателем, отчаивается и становится агрессором - злится и обвиняет жертву. А жертва, получив поддержку от спасателя, становится агрессором, упрекая спасателя (который уже стал жертвой) - мало! не так поддержал! нужно всегда! Треугольник созависимых состояний называют игрой. Но иногда она становится смыслом жизни. Разыгрывается неосознанно, пожирая энергию. Это настоящий Бермудский треугольник.

       МУДРАЯ ПРИТЧА О ЗМЕЕ И ПИЛЕ:
«РЕАГИРУЯ НА ГНЕВ ИЛИ ОСУЖДАЯ ТЕХ, КТО СДЕЛАЛ НАМ ПЛОХО,
МЫ РАНИМ СЕБЯ»

   Пока змея ползла в свой угол, она задела пилу, лежавшую на полу и поранилась.
   Она мгновенно повернулась и укусила пилу.
Кусая в гневе ее, она сильно поранила рот.
Не понимая, что с ней происходит и, думая, что ножовка напала на нее, она решила обмотаться вокруг ножовки, чтобы задушить ее, всем своим телом, сжимая ее изо всех сил.
  К сожалению, змея оказалась убита пилой.
Мораль:
Когда мы бурно реагируем на гнев или осуждаем тех, кто сделал нам плохо, мы в первую очередь раним себя.
В жизни, иногда лучше игнорировать некоторые ситуации и оскорбления людей, потому что последствия могут быть необратимыми и катастрофическими.









 

Як спілкуватися з дитиною в ситуації соціальної нестабільності.
https://learning.ua/blog/201811/yak-spilkuvatysia-z-dytynoiu-v-sytuatsii-sotsialnoi-nestabilnosti/?utm_campaign=576402&utm_source=sendpulse&utm_medium=push

>










Узнать про свой темперамент очень легко, достаточно на wikiGrowth пройти тест на темперамент



Комментариев нет:

Отправить комментарий