Страницы

ЕЙДИГЕТИКА


 

Впровадження елементів «Ейдетики»     

 Образно-асоціативний    метод вивчення азбуки.

        Навчання молодших школярів у першому класі супроводжується значним навантаженням на пам’ять, оскільки першокласнику потрібно засвоїти досить великий обсяг знань. Механічне запам’ятовування через силу, постійні повторювання негативно впливають на фізичний стан, нервову та емоційну сферу дітей, значно ускладнюють процес їхнього адаптування до навчання у школі; у засвоєнні знань часто дають зворотний ефект.
       Вчені давно дійшли висновку, що міцна пам’ять людини пов’язана з уявою, а не із зазу­брюванням. Дійсно, нашу пам'ять можна уявити у вигляді великої ко­мори. Коли ми заходимо туди і бачимо величезну купу різноманітних речей, що ми витягнемо? Найбільш яс­краві речі, які привертають наш погляд. Якщо ми своєю фантазією пофарбуємо необхідну нам інформацію, то витягнути її зі своєї "комори" буде набагато простіше, адже всі "речі", які там зберігаються, будуть кольоро­вими та незвичайними.
      Ейдетизм являє собою специфічний вид пам’яті, заснований на зорових та словесних образах і враженнях. Таку пам’ять називають "живою". Ейдетичний об­раз є суб’єктивним, яскравим, візуальним. Ейдетична пам’ять триваліша.       Ейдетика – це усвідомлені уявлення. Серед її основних постулатів варто звернути увагу на такі: «Один раз побачити краще, ніж сто раз… повторити», «Повторення – мачуха навчання», «Не буває поганої пам’яті, є лише невміння нею користуватися”.
      Ейдотехніка – це технологія з обробки, зберігання та відтворення інформації. В її основі – сукупність найбільш ефективних та перевірених протягом багатьох років прийомів запам’ятовування, заснованих на максимальному використанні образного типу інформації. Завдяки активному задіюванню уяви та образного мислення першокласники можуть успішно засво­ювати величезні обсяги інформації про навколишній світ.
      Прийоми ейдотехніки засновані на кодуванні вчителем матеріалу уроку в символах та схемах, малюнках, віршах, казках тощо. Таку інформацію діти добре запам’ятовують, пропускаючи її через серце, емоції, темперамент.
    Образно-асоціативний метод вивчення азбуки і допомагає маленьким школярам краще і легше запам’ятати літери абетки.



Комментариев нет:

Отправить комментарий